Monday, October 24, 2011

end of october

Hari ni online lagi kat Parsley, banyak2 tempat makan kat Jogjakarta ni, Parsley adalah tempat favorite aku! Makanan semua sedap! harga pn sedap jg la.. Seminggu sekali boleh la dtg makan kat cni, kl nk makan mmg sini tiap2 hari, kene jadi Dentist dlu ok! ;p

Sebelum ni aku mmg pernah heartbroken yg boleh dikatakan agak critical. Nasib baik ade family n friends yg support aku dr semua sudut! Walaupun aku rase yg aku kena tu dh teruk, tp mesti ade org lain yg kene lagi teruk kn. Ni yg namenye kehidupan.. Kite tak tahu ape yg jadi kat hidup org lain.

Harap2 lepas ni dh takkan jumpe org yg salah. Orang yg spesis PENIPU.. penipu mmg makhluk yang aku paling benci dalam dunia ni. Kalau kanak2 yang tipu, takpe la sbb kanak2 belum kenal dunia.. ni manusia dewasa yg menipu, mmg otak tak berape betul la kan. Dah boleh beza baik dan buruk, tapi tak matang2 jg.. huhuuu..


Kat bawah ni bestfriend aku yg send kat facebook.. bace ni boleh tenang kan hati...





kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah
♥




1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


2 comments:

aiko kato said...

i'm with u..tuhan itu maha adil, at least we know what to expect kn..tkpe2...let us pray..semoga ALLAH mempermudahkn jodoh..;)

ihsan_huhu said...

wah panjangnyeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...